Assalamualaikum , Hi There Thanks Because Come Here And Visit My Blog :)

Followers

Result result

Assalamualaikum hari ni dapat result and satu dunia ni tahu yang result keluar especially budak Uitm. Suasana hingar bingar di facebook dan twitter mengenai result. Hm sebagai pelajar apa yang kita dapat, kita perlu bersyukur. Mungkin tu semua hasil usaha dari diri kita sendiri kan. Kadang kadang hati mengatakan yakin yang kita boleh buat yang terbaik untuk sem yang kita tempuhi. Pahatkan doa pada Allah sebab Allah tu maha mendengar. Maha penyayang. Dan tiba tiba kita tak dapat kejayaan yang kita harapkan. Kita pasti kecewa tapi sebagai hamba kita jangan cepat berpaling. Mungkin Allah tak bagi apa yang kita nak sekarang ni sebab dia taknak kita bangga diri dan terus lupa tentang usaha yang mesti kita teruskan buat masa hadapan. Yes, Allah tu maha adil. Banyak perkara yang dirancangkan luar dari jangkaan kita sendiri. Mungkin harini hati rasa sedih sebab tak mampu nak menggembirakan hati si ibu dan ayah. Tak dapat nak tunaikan apa yang diharapkan oleh mereka tapi percaya Allah merancanakan sesuatu yang jauh lebih baik buat kita sahabat :)

Memang betul kata kakak kita je mampu merasa perasaan kita sendiri kan. Ye, shakirah akui shakirah sedih, kecewa tapi shakirah bersyukur sebab di dalam kekecewaan tu Allah palitkan rasa kesyukuran dalam hati sebab takda repeat paper. Allah tu adil sayang, jangan cepat kecewa di setiap apa yang kita perolehi. Mungkin orang lain berharap dapat kejayaan seperti kita tapi kita sendiri tak bersyukur dengan apa yang Allah kurniakan, Kata kata ni buat diri shakirah jugak untuk menaikkan semangat diri sendiri. Andai ni yang Allah dah tulis dan takdirkan buat shakirah kenapa tidak perlu redha? Bukankah Allah tu tak kan menguji hambanya jika, hambanya tak mampu menaggungnya. Kan?

Alhamdulillah, untuk result yang kau beri ni. Mungkin tak sehebat dan tak setanding rakan rakan yang lain. Tapi hati mengucapkan rasa kesyukuran. 3 pointer above untuk sem ni. InsyaAllah 4 flat untuk sem depan.



                                                     
                                                     Senyumlah meskipun hatimu terluka
Thanks For Reading , Come Again , Youu Are My Super Dupper Reader :) !

5 comments: